Kundvagn

Villkor

Denna information finns endast på svenska

Kontakta oss på info@aghasweets.se om du har några frågor

Allmant

Aghasweets.se säljer varor online till privatpersoner och företag. För att få handla hos oss så måste du ha fyllt 18 år.

Ordning

En order görs på vår hemsida aghasweets.se. Du är alltid välkommen att ringa eller maila oss för vidare frågor. En genomförd ordning att att du godkänner våra villkor och ger oss medgivandet att registrera person-eller organisationsnummer i vårt register. Ett avtal om köp görs när vi har bekräftat ordern, denna bekräftelse skickar vi ut till mailadressen du registrerar. Vi reserverar oss rätten att justera en order efter att ett mailutskick med bekräftelse skickats om ordern av någon anledning inte kan levereras.

Pris och varubilder

Priserna presenteras alltid i SEK, EUR eller DDK inkl moms, fraktpriset varierar beroende på skrymme vikt. Detta skär automatiskt och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Produkterna som presenteras i webbshoppen kan inte garanteras att vara produkternas yttre avbildning. Aghasweets.se förbehåller sig för fel som kan uppstå på hemsidan så som pris och produktinformation men kommer givetvis att redigera deta i efterhand. Vi förbehåller oss rätten att göra prisjusteringar, lager differentierar, tekniska svårigheter, ändringar på hemsidan, och även typografiska fel på vår hemsida och annonser av något slag. Vi ger oss rätten att kunna annullera en order som är felaktig enligt de orsaker som tidigare nämnts.

Petalning

Betalningsalternativen är faktura, delbetalning, direktbetalning och kortbetalning, för mer information om betalningssätten och Klarnas villkor klicka här. Genom att sluföra köpet så accepterar du Klarnas villkor och våra villkor. Aghasweets.se förbehåller sig rätt att genomföra och kreditkontroll för att kunna genomföra en kreditorder.

Leveransvillkor

Vi skickar bästa val med Bästa transport eller Postnord beroende på hur kunden har valt att få sina varor levererade.

Normal leveranstid är cirka 3 dagar med postombud. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Om kunden valt att få sina varor hemlevererade genom Bästa transport så bestämmer leveranstiden av kunder i leveransfältet. När en order har lags och lämnat vårt lager så går ansvaret till fraktföretaget som levererar din beställning inom de ramar som valts för det fraktalternativet du som kund valt. Vi på Aghasweets.se kan inte garantera att en order levereras inom utsatt tid och kan inte garantera att alla varor finns i lagret vid en beställningspunkt och kan inte ge någon kompensation.

En kund har rätt att avbryta ett köp vid förseningar av leverans. En anledning till försening är till exempel om en av våra leverantörer inte fullföljer sitt åtagande till oss. Om detta skulle uppstå så kan du alltid vända dig till vår kundtjänst om du skulle vilja ha ditt köp.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med postombudet eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom 14 dagar (Postnord punkt), så tar vi ut en avgift på 350 kr för vårt returarbete med hantering av varorna. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan så måste du först hämta ut paket / paketen och sedan returnera den enligt beskrivningarna för Ångerrätt / Reklamation.

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor förutsatt att varan är oanvänd och oskadad. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Varorna måste vara oanvända och oskadade, annars kan det göras prisavdrag på varans värdeminskning. Observera att hygienartiklar och matvaror är undantag och att ångerrätten inte krävs för dessa produkter.

För återbetalning - ange

Ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer,

Ditt ordernummer,

Ditt namn och kontaktuppgifter,

Antal varor och produktnamn du som vill returnera.

Vid frågor kontakta kundservice för ditt ärende (info@aghasweets.se)

Vi på aghasweets.se kommer då att kontrollera att returen är inom de stadgar som är tillåtna och att ångerfristen inte löpt ut inom varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnaden och har ansvar för varan / varorna tills det att de erbjudållits av oss. Returer får inte skickas som postförskott.

Återvinning

Om du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkter får du alltid nya produkter, kontakta gärna vår kundtjänst för instruktioner kring hur du reklamerar och vara.

Återbetalning

Har du inte betalat fakturan så är det du som är ansvarig för att flytta fram förfallodatum. Kontakta klarna.se eller ring 08 - 120 120 10 så får du hjälp. Vi återbetalar hela köpesumman inkl fraktkostnad efter att vi har kontrollerat returnerad vara, returfrakten står kunden för. Vi har 30 dagar på oss att återbetala enligt Distansavtalslagen.

Personuppgiftslagen

När du registrerar dig som kund och godkänner en order så lagrar vi dina uppgifter i vår organisation för att kunna följa upp och erbjuda vår service. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du som kund alltid rätt att kunna kräva den information vi registrerat om dig. Om du mot förmodan anser den som ofullkomlig eller oväsentlig kan du begära en korrigering eller borttagning ur vårt register. Du kan alltid kontakta vår kundtjänst för hjälp. Information som du registrerar används av Gift City AB och våra partners för att kunna genomföra betalningstransaktioner och leveranskörningar. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att sälja eller föras vidare till en tredje del. Gift City AB använder kundinformation för att göra utskick om produkter och kampanjer. Vi reserverar oss rätten att kunna upphäva ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och / eller där kunden har betalningsanmärkningar.

SMS-utskik

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att använda för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Gratis frakt till alla europeiska länder

För beställningar över 100 EUR

Returrätt

Om produkten inte uppfyller kvalitetskraven

Mer än 4000 kunder runt om i världen

Vi sålde våra produkter till de flesta länder i världen

Säker och säker betalning

PayPal / Klarna / Visa

sv_SESV